Atingerea unei parităţi între preţurile maşinilor electrice şi cele ale modelelor cu combustie internă va reprezenta punctul din care masele de clienţi vor accepta noua tehnologie, iar acel punct este mai apropiat decât pare, a declarat Reinhard Fischer, vicepreşedinte senior al grupului Volkswagen.
Fischer a declarat pentru Automotive News că efortul global de 50 de miliarde de dolari iniţiat de Volkswagen va schimba producţia de maşini electrice, scăzând costurile de fabricaţie până la punctul în care preţurile acestora vor fi asemănătoare cu cele cerute pentru maşinile clasice.
„Suntem convinşi că acel punct de răscruce este aproapiat, iar el constă în paritatea preţurilor”, a spus Reinhard Fischer.
Grupul Volkswagen, compus din 12 branduri, printre care Audi, Porsche şi Bentley, a anunţat în martie că are în plan lansarea de 70 de modele pur electrice până în 2028.
În luna mai, VW a anunţat preţurile pentru ID3, primul său model pur electric de volum. Ediţia de lansare va fi comercializată sub 40.000 de euro în Germania, fără să fie luate în calcul subvenţiile oferite de stat. Va exista şi un model de bază sub 30.000 de euro.
Totuşi, compania a aflat că trebuie să se confrunte cu probleme noi. „Există o teamă privind conducerea unei maşini electrice prin apă. În ultimii 50 de ani oamenii au fost educaţi să ştie că energia electrică şi apa nu se amestecă”, a mai spus Fischer.